Friday, November 25, 2011

Harry Potter juga ada simbol petir di

 Assalamualaikum....ni 1 lagi tentang simbol petir...pengaruh petir dewa thor juga harry potter ni..bace post ni yew


Lambang Petir


FILEM HARRY POTTER DAN PENGARUH PETIR:
   Pengaruh petir dewa thor ini pling ketara  boleh dlihat pada watak utama harry potter yang sangt populer d telvisyen sekarang. Kebanyakan penonton tidak perasan akan simbol ini pada dahi harry potter hanye kelihatan jelas pada komik atau kartun animasi yang di lakonkan oleh Daniel Radcliffe.
   Tetapi ramai yang tidak mengetahui bahawa pelakon remaja populer  sebernarnya berbangsa Yahudi sebelah ibunye iaitu  Marcia Jeannine Gresham.Radcliffe juga mengaku dirinya berfahaman ateis iaitu tidak mempunyai agama walaupun ibu bapanya beragama kristian Protestan. Didalam akhbar The Guardian bertarikh 4julai 2009, Radcliffe menegaskan,''I'm very proud of being jewish.''(saya berbangga menjadi yahudi).

Berbalik kepada simbol petir,adalah mustahil untuk meyakinkan penonton khususnye golongan ibu bapa yng mmbiarkan anak2 menonton filem kanak2 ini...namun hakikatnya,berapa ramai kah ibu bapa yang perasan dan ambil peduli akan simbol petir yang ada pada dahi Harry poter,apatah lagi untuk mnyelidik maksud di sebliknya simbol tersebut. Simbol petir jelas di gunakan pada gambar kartun animasi harry potter yang di jadikan muka depan majalah TIME keluaran 20 september 1999.
Dalam artikel yang di tulis oleh Melvin sickle yng brtjuk Beware of Harry potter: A sneaky way to promote the occult, beliau menegaskan filem Harry Potter merupakan salah satu cara  untuk mendidik  kanak2  mencintai dunia kesihiran dan ilmu hitam.Menurutnya, Filem trsbut menunjukkan Harry Potter dan rakan-rakannya  belajar ilmu sihir (black Magic) di sebuah sekolah sihir yang terpencil dari orang ramai. stiap hari pada semua kelas di tunjukkan Harry sentiasa berlatih menyebut mentera sihir bagi melaksanakan sesuatu keinginan.
  Di dalam artikel juga,Melvin melaporkan presiden italian inter national Association of Exorcists (INAE) iaitu paderi Gabriel Amoth telah melarang para ibu bapa beragama  kristian dari membeli buku2 cerita Harry potter kepada anak2 mreka..Menurutnye, cerita yng terkandung di dalam buku tersebut sarat dngn unsur2 kesyaitanan. Tambh nya lgi, tiada istilah ilmu hitam atau ilmu putih , semuanya adalah sama dan menjurus kpada pemujaan amalan SYAITAN.
 

       Bukan sahja simbol ptir dan ksihiran yng cuba dterapkan bahkan l0g0 sek0lah sihir yng dhadiri oleh Harry juga mmpunyai gmbar singa judah.seperti gambaran di atas.. Penggunaan gambar singa judah pada l0go sek0lah Hogwart ini jelas membuktikan pembikin filem harry Potter cuba menerapkan unsur2 keYahudian trhadap  knk2 di smping memperkenalkan pula ilmu kesihiran yng bertentangan dngn Agamaaaa....

    Fuuuuhhh...letih nye type sume ni...tpi dpt juga siapkan dngn cpt...letih2..bace la err...klu suke follow..follower rmai bru best nk wat p0st bru kan ..hehehe...ok..ini je~~~Assalamualaikum~~

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Betul ke petir tu maksud yahudi? tapi kalau takde orang bagi tau mesti takde orang tau...

    ReplyDelete
  3. errmmm....idi check dalam buku..internet ade tulis lmbng yahudi...

    ReplyDelete
  4. ouhh baru tau..
    nice entry..
    btw.. bru follow anda..:)
    meh la singgah gua usang me gak..
    follow2..>,<

    ReplyDelete

Blacy Smiley - Beaten